Just another WordPress.com site

Vecka 2

Då var det dags för vecka 2 på FUSTRA pt-skola. Vad är då FUSTRA?

http://www.fustra.net/

Jo det är en träningsmetod som bygger sin styrka i funktionell träning, rörlighet och corestabilitet. Just denna utbildningen och metod är klart den som kompletterar mig bäst. Det handlar väldigt ingående om rörlighet och anatomi. Mina svagheter :). Det är med rörlighet som det mesta startar. Har du ingen rörlighet så spelar det ingen roll hur stark eller uttålig du är. Du blir inte funktionell i vardagen ändå. Man önskar att man inte varit så slapp med stretchingen under sin livstid.
Det är hur som helst skitkul att lära sig allt detta!

Till nåt helt annat. Jag brukar ju vara expertpanel i radio prime varje fredag då jag ska försöka förutspå om låtar blir en hit eller inte. I fredags fick jag “hitta” en sjukt bra låt. Drive by med train! Köp den! Grym!

Anders

Leave a Reply

